10 Haziran 2012 Pazar

Dikkat! Bu Yazı Aşırı Dozda Lebron James İçerir.

Lebron James, adam. Adamın dibi. Adam top da çalıyor, adam ribaund mücadelesi de veriyor, adam sırtı dönük de oynuyor, yüzü dönük de oynuyor, uzunu da savunuyor, kısayı da savunuyor, içeri giriyor, dışarı çıkıyor, dışarıya çıkartıyor, smaç basıyor, turnike atıyor, üçlük deniyor, hızlı hücuma çıkıyor, hızlı hücumu durduruyor, koşuyor, zıplıyor, takip ediyor, blokluyor.

20 atıyor oynamadı deniliyor, 30 atıyor oynamadı deniliyor, 40 atıyor çok şut kullandı deniliyor, az şut atıyor sorumluluk almadı deniliyor, asist yapmıyor bencil deniliyor, asist yapıyor korktu deniliyor, ribaund alıyor yine bencil deniliyor.



Açık söylüyorum, tarihin gördüğü en büyük yıldızlardan biri. En büyüklerden. Biraz şansı olsa, çok az yani, şu an yüzüğü de olurdu. Cleveland'da o kadar sene boyunca adam gibi biriyle oynayamadı, Kobe'yi çok severim, baya hem de, ama o Shaq'ın yanında Lebron olsaydı eğer, 3 yüzük alamazdı demek için aptal olmak gerekir. Cleveland taraftarıyım ama iyi ki ayrıldı ordan. O takıma Jordan bile kar etmezdi.

Miami'ye geldi, Wade Bosh falan, korktu denildi. Yüzük almak için bunu yaptı denildi. İyi güzel diyorsun da, bu oyunun amacı zaten yüzük almak değil mi? E değil dediğini duyar gibiyim; madem öyle neden yüzüğü yok diye en büyük eleştiriyi, hem de oturduğun ve kıç büyüttüğün o yerden, sen yapıyorsun? Şu adamın binde biri, hatta milyonda biri kadar olsan triplerden triplere girer, kendini Jordan veliahtı olarak görür, "Yea aslında ben NBA'e gitsem iyi oynarım hee, bak üçlüğüm Allen gibi, Howard gibi de ribaund alıyom, Garnett kadar da hırslıyım aga yenilmeyi kabullenemiyom, Paul gibi de oyun kurarım hannyy" derdin.

Adam ölüyü diriltiyor, çökmüş Wade'i diriltti Pacers serisinde. Oynadı, oynattı. Celtics'e TD Garden'da, elenme ihtimali olan maçta 45 atıyor, son çeyrek neden 4 sayıda kaldı deniliyor? Adam son çeyrek tamamen takıma çalıştı, "Asist kastı işte istatistik için". Ben o zaman sana derim ki; defol git.




Bu Heat bugün NBA Finali oynuyorsa bu sezonda, Lebron'a dua etsin. Başka bir şey değil. Lebron olmasaydı eğer, Wade falan sırtlardı bilmem ne yapardı, hikaye onlar. Nereye sırtlıyor? Şu Boston Celtics'i Lebron olmadan imkansız eleyemezlerdi. Bir oyuncu bir takımı anca bu kadar değiştirebilirdi. Bir de Rose var mesela, Rose'u çıkar, Bulls'tan bir yol olmaz. Rose varken ise şampiyonluğun en büyük adayıydı. Heat de o derece bağlı Lebron'a. Lebron şu play-offta bir maç oynamasa, o maçı da Heat alsa, NBA izlemeyi bırakırdım. O derece de eminim bir şey yapamayacaklarına. Bosh olmadan Wade olmadan, en azından sahada bir şey yapmadan, Lebron maç almayı başardı ama.

27 yaşında henüz, daha erken denilebilir. Jordan da 27 yaşında yüzük almamıştı. Sonrasında ne olduğu zaten ortada. Lebron da bir yüzük alsa devamı çok rahat gelir. Eminim. Yetenek var, hırs var, konsantrasyon da var, tamamen hedefe kilitlendi. Hedefe kilitlenmiş bir Lebron'u Tanrı sahaya inse ancak durdurur. Karşınızda görmek isteyeceğiniz son şey galibiyetten başka bir şey düşünmeyen, ve ne bir sinirle, ne de bir başka duygu ile size bakan James'tir. Hiç bir ifade yok, sayı atıyor, gram gülme yok. Faul yapılıyor, gram sinir yok. Öfke yok. Umutsuzluk yok. Korku yok. Tamamen boş bakışlar, sadece sayı atmaya odaklanmış, sadece maçı almaya, şampiyon olmaya, oynamaya odaklanmış. Ne yaparsan yap tepkisiz kalıyor. Biliyorsun ki kendini de yırtsan maçı alamayacaksın, boş bakıyor ama sana bunu bağıra bağıra anlatıyor o bakışlar. Bir şey demiyor ama çaresiz olduğunu ruhuna kadar hissettiriyor. Pierce bir üçlük atıyor el üzerinden, gülüyor, sanırım orada da "I am Paul Pierce." diyor, tam dikkat edemedim, belki de böyle dediğini düşündüğümden bana öyle dedi gibi geldi. Herkes bittiğini düşünüyor artık serinin, TD Garden ya hani. Maç başlıyor, o boş bakışlar. Tüm maç boyunca aynı bakışlar, başlıyor, oynanıyor, bitiyor. Hiç değişme yok. Darmadağın etmiş, TD Garden tarihin en ağır mağlubiyetlerinden birini almış, en azından bana göre, ama gram sevinme yok. Rahatlama yok. Koskoca Boston'ı TD Garden'a gömüyor, ama duygu yok. Öyle adamdan korkulur, korkacaksın. Bırak karşısında oynarken korkmayı, izlerken korkacaksın.



Final serisine gelince; OKC Heat'in rakibi finalde. Lebron Durant ile uğraşacak. Pierce'tan daha zorlu bir rakip, Melo'dan da öyle, Granger'dan da. Kendi pozisyonunda daha da zor bir rakip var. Hem de üst üste böyle 3 üst düzey oyuncu ile mücadele ettikten sonra. Sadece Durant'e odaklansa zaten rahat oynar. Ama maalesef, Bosh var ama hala Ibaka'ya karşı da mücadele verecek, Harden'a karşı da duracak, Westbrook ile bile uğraşacak belki. Nasıl yetişecek o kadar adama, düşünürken ben yoruluyorum. Korkunç bir olay. Kesinlikle Bosh ve Wade'in çok çok daha iyi oynaması lazım, hatta ekstra katkı lazım. Chalmers'ın bir şeyler yapması lazım. Yoksa imkansız, Lebron'u bırak, Jordan gelse olmaz, Magic gelse olmaz. Tek başına, hatta 2 kişi olsa bile bu Thunder'ı elemek çok çok zor. Mucize olur. Dehşet atlet bir takım, her dakika koşuyor ediyor. Hırslılar da baya, tabi Lebron kadar hırslı olamayacakları bir gerçek. Ama hırs da tek başına yetmiyor, diğer Miami'lilerin bir şey yapması lazım. Lebron tek başına her şeyi yapar ve şampiyon olamazlarsa, adamda moral kalmaz. Şahsen ben olsam daha da oynamazdım. Emeğe yazık. İşi zor Miami'nin.

Not: Sayfanın üst yan tarafında gördüğünüz anketimize oy vermeyin unutmayın.

Blog yazarına ulaşmak için: " http://twitter.com/#!/eraykskci "

Gün içerisinde sorularınızı ve önerilerinizi bu twitter adresinden bana ulaştırabilirsiniz. NBA ile ilgili paylaşmak istediğiniz fikir ve yorumlarınızı da ulaştırırsanız (serilerin yorumu gibi), blogda isminizle yayınlanacaktır. Herkese iyi günler.

5 yorum:

  1. Çok haklısın.Lebron gelmiş geçmiş en büyük oyunculardan biri.Şahsen bana göre basketbola keyif veriyor.İzlemesi çok keyifli bir oyuncu.Şu günümüzde onu eleştiren kişiler çok.Ama bazı kişiler çok saçmalıyor.Bir çok kişi onun tırnağı bile olamazken atıp tutuyorlar çok yanlış bişi bu.Gelelim finale lebron gerçekten konsantre oldumu çok iyi işler çıkarabilen biri ama mutlaka yardım lazım.Sonuçta bu bir takım oyunu.Eğer wade 2006 yılındaki wade olursa yada en azından daha iyi olursa ve boshda finallere yakışan bir performans yani kendi aşıcak bir performans gösterirse ve bunların yanında diğer takım oyuncularıda görevlerini yerine getirirse miaminin şampiyon olmaması için hiç bir neden yok.Let's go heat!

    YanıtlaSil
  2. Seni takip ediyorum bu kadar doğru konuşan ben başka adam görmedim ya helal olsun kardesim sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç gördüm yorumunu kusura bakma gözümden kaçmış demek ki, çok çok teşekkürler :)

      Sil
  3. LeBron hakkında hep bir ön yargım olmuştur. Cavaliers'teyken Nba benim için San Antonio Spurs'ten ibaretti fakat LeBron'u severdim, Miami'ye geçtiğinde ise çevremde LeBron'a karşı öyle bir tavır takınılmıştı ki, ben bile istemsizce LeBron hakkında atıp tutuyordum. Bu sezon, bu playoff serisine kadar. İçimde kalan bir kaç damla önyargıyı da bu yazıyla yıktığın için teşekkür ediyorum, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu eleştirilerin için ben teşekkür ediyorum, hala üşenmeden seve seve şu yazıları yazıyorsam sen ve senin gibi emeğe değer veren insanlar sayesindedir. Tekrar teşekkürler

      Sil